Aspekty społeczne w zamówieniach

0 4

W dniu 5 października 2018 r. Rada Ministrów przyjęła „Raport z realizacji Zaleceń Rady Ministrów w sprawie uwzględniania przez administrację rządową aspektów społecznych w zamówieniach publicznych w latach 2016- 2017 – podsumowanie i wnioski”. Dokument zawiera podsumowanie zrealizowanych przez Urząd Zamówień Publicznych działań edukacyjnych i promocyjnych w zakresie społecznych zamówień publicznych, prezentuje wyniki monitoringu stosowania instrumentów prospołecznych w zamówieniach publicznych udzielonych w latach 2016-2017 przez jednostki administracji rządowej, a także wyniki audytu wewnętrznego w zakresie realizacji Zaleceń Rady Ministrów w latach 2016-2017. Raport obejmuje również wnioski dotyczące stosowanych przez jednostki administracji rządowej instrumentów prospołecznych w udzielanych zamówieniach publicznych oraz sposobu przygotowania i prowadzenia przez te jednostki postępowania o udzielenie zamówienia. Z dokumentu wynika, iż Zalecenia Rady Ministrów przyczyniły się do znaczącego wzrostu uwzględniania aspektów społecznych przez jednostki administracji rządowej. Efektywne okazały się również działania edukacyjne i promocyjne w tym obszarze prowadzone przez Urząd Zamówień Publicznych, a także monitoring realizacji Zaleceń oraz audyt przeprowadzony na zlecenie Ministra Finansów, które pozwoliły dokonać oceny sposobu realizacji tych Zaleceń przez zobowiązane jednostki i instytucje. Z Raportu wynika również, iż większość jednostek administracji rządowej prowadzi analizę możliwości uwzględniania aspektów społecznych w planowanych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. W większości przypadków zamawiający sektora rządowego dokonują takiej oceny także w odniesieniu do zamówień wyłączonych spod procedur ustawy Pzp.

Powiązane artykuły

źródło: www.uzp.gov.pl

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.