Sprawozdanie za rok 2024. Komentarz subiektywny
Jak wskazuje sztuczna inteligencja, coroczna publikacja Sprawozdania Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z funkcjonowania systemu zamówień publicznych jest kluczowym wydarzeniem dla wszystkich interesariuszy tego segmentu gospodarki. Jest to w końcu podstawowe, oficjalne źródło wiedzy o rynku, którego skala – w 2024 roku jego wartość odpowiadała 9,07% PKB Polski.
Artykuł stanowi subiektywny komentarz do tego Sprawozdania. Jest subiektywny w kilku aspektach – odnosi się do subiektywnie wybranych informacji na temat rynku zamówień publicznych i zawiera subiektywną interpretację danych w nim zawartych z subiektywną argumentacją, mającą potwierdzić przyjętą interpretację.
KOMU I PO CO POTRZEBNE JEST SPRAWOZDANIA PREZESA UZP?
Analiza zmusza do postawienia fundamentalnego pytania: czy publikacja Sprawozdania, poza corocznym, instytucjonalnym rytuałem, ma jeszcze jakiekolwiek praktyczne znaczenie? A jeśli tak, to dla kogo? Komentarz stanowi próbę subiektywnej odpowiedzi na te pytania, dekonstruując oficjalną narrację i wskazując na głęboki rozdźwięk między teorią regulacji a praktyką rynkową.
Wartość Sprawozdania okazuje się znikoma dla kluczowych uczestników rynku. Zarówno zamawiający, jak i wykonawcy mogą doskonale funkcjonować bez jego lektury, czerpiąc wiedzę z bezpośredniego doświadczenia i interakcji rynkowych. (…)
Poza tym w artykule:
- WIELKOŚĆ RYNKU
- KRYTERIA OCENY OFERT
- „KONKURENCYJNOŚĆ RYNKU”
- ŚREDNI CZAS TRWANIA POSTĘPOWAŃ
- TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
- REALIZACJA EUROPEJSKICH „IDEAŁÓW” ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
- FIKCJA ZAMÓWIEŃ TRANSGRANICZNYCH
- FASADA ZAMÓWIEŃ ZRÓWNOWAŻONYCH
- POSTĘPOWANIA ODWOŁAWCZE
- ZAKOŃCZENIE
CZYTAJ DALEJ
| Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.