Ubezpieczeniowe zamówienia publiczne
Część pierwsza
PRZYGOTOWANIE ZAMÓWIENIA – ANALIZA POTRZEB I WYMAGAŃ
Niezwykle istotnym etapem, warunkującym prawidłowy przebieg procesu zakupowego oraz gwarantującym efektywność samego zakupu ubezpieczenia mienia przez jednostki samorządowe jest faza przygotowawcza postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, bowiem w trakcie jego trwania zamawiający precyzuje przedmiot zamówienia, czyli element mający zasadnicze znaczenie dla dalszych działań proceduralnych.
To właśnie na podstawie jego opisu ustalane są między innymi szacunkowa wartość zamówienia, kryteria dopuszczenia wykonawców oraz główne postanowienia przyszłej umowy. Zgodnie z zasadą efektywności, ujętą w art. 17 Pzp zamówienie publiczne powinno być udzielone w sposób, który zapewni możliwie najwyższą jakość zamawianego świadczenia, przy uwzględnieniu dostępnych środków finansowych. Jednocześnie wymagane jest uwzględnienie proporcji między ponoszonymi nakładami a osiągniętymi rezultatami, także w wymiarze społecznym, środowiskowym i gospodarczym.
W odpowiedzi na te wymagania, ustawodawca znacząco rozszerzył zakres obowiązków ciążących na zamawiających na etapie przygotowawczym. Należy do nich między innymi aktualizowanie planów zamówień, przeprowadzanie analiz potrzeb i wymagań, opracowywanie strategii zakupowych (zwłaszcza w przypadku zamówień wspólnych realizowanych przez centralne organy administracji) oraz intensyfikacja kontaktów z potencjalnymi wykonawcami, w celu lepszego dostosowania założeń postępowania do realiów rynkowych. (…)
Poza tym w artykule:
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- OSZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
- WYBÓR TRYBU
CZYTAJ DALEJ
| Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.