NIK O OCHRONIE KONSUMENTA

12

Polacy nie rozróżniają poszczególnych instytucji konsumenckich. Dlatego, mimo iż Inspekcja Handlowa może pomóc w wielu sprawach, konsumenci rzadko się do niej zwracają. Sama boryka się z wieloma problemami: ograniczonym budżetem, dużą rotacją pracowników i starzejącą się kadrą. Najwyższa Izba Kontroli zbadała, czy Inspekcja Handlowa zapewnia ochronę interesów i praw konsumenta.  NIK ocenia, że rzetelnie wykonywała ona powierzone jej obowiązki. Nie stwierdzono istotnych nieprawidłowości w prowadzonych przez Inspekcję kontrolach ani w wynikających z nich postępowaniach administracyjnych. Inspekcja Handlowej działała prawidłowo, zapewniając ochronę interesów i praw konsumenta. W ocenie Najwyższej Izby Kontroli w celu zapewnienia ciągłości działania tej instytucji niezbędne jest poprawienie warunków pracy i płacy, co może przyczynić się do płynnej wymiany kadry, a także utrzymania jej na właściwym poziomie merytorycznym.

źródło: www.nik.gov.pl

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.