Konsorcjum zintegrowane w zamówieniach publicznych
Wśród uczestników rynku zamówień publicznych nie budzi wątpliwości okoliczność, że wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie łącząc swoje potencjały. Stanowi o tym jasno art. 58 ust. 1 Pzp. Choć zagadnienie to nie stanowi novum w literaturze i orzecznictwie, poszczególne aspekty wspólnego udziału wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zasługują na szczególną uwagę.
FORMY WSPÓLNEGO UBIEGANIA SIĘ O ZAMÓWIENIE
Prawo zamówień publicznych nie ogranicza wykonawców w zakresie formy, jaką powinna przyjąć współpraca pomiędzy wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o zamówienie publiczne. Choć współpraca ta może przybierać różne formy, jak np. spółka cywilna, spółki celowe, w praktyce formą najczęściej wybieraną przez wykonawców jest konsorcjum.
Konsorcjum nie zostało uregulowane prawnie, pojęcie to nie pojawia się w Pzp, stanowi ono wytwór praktyki. Jest to rodzaj porozumienia między wykonawcami podejmowanego w celu zrealizowania określonego celu – pozyskania i realizacji danego zamówienia publicznego. Nawiązanie stosunku konsorcjum może być podyktowane np. rozmiarem przedsięwzięcia, poziomem jego skomplikowania, koniecznością połączenia możliwości finansowych, organizacyjnych czy technicznych poszczególnych podmiotów. (…)
Poza tym w artykule:
- DOŚWIADCZENIE POZYSKANE W KONSORCJUM
- KONSORCJUM ZINTEGROWANE
- PODSUMOWANIE
CZYTAJ DALEJ
| Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.