Akademia Zakupów Publicznych – nowy rozdział w edukacji i współpracy z rynkiem
Akademia Zakupów Publicznych to inicjatywa szkoleniowo-informacyjna Urzędu Zamówień Publicznych, której celem jest wspieranie profesjonalizacji uczestników rynku zamówień publicznych. Stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby rozwoju kompetencji, wymiany wiedzy i pogłębiania dialogu pomiędzy administracją a rynkiem.
IDENTYFIKACJA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
Pod koniec 2024 roku Urząd Zamówień Publicznych przeprowadził badanie dotyczące kompetencji i potrzeb edukacyjnych osób zajmujących się zamówieniami publicznymi.
Respondenci – przedstawiciele instytucji zamawiających – wskazali obszary wymagające wzmocnienia oraz preferowane formy szkoleń. Badanie pozwoliło również na zarysowanie ogólnego profilu osób zajmujących się zamówieniami:
- 72% respondentów pracuje w obszarze zamówień publicznych od ponad trzech lat,
- 11% ma mniej niż roczne doświadczenie w tej dziedzinie,
- 68% badanych deklaruje, że zamówienia publiczne to tylko część ich codziennych obowiązków.
Najchętniej wybieranymi formami kształcenia są szkolenia online i stacjonarne oraz warsztaty z elementami praktycznymi.
Zebrane dane umożliwiły także wskazanie najistotniejszych tematów szkoleń. Uczestnicy badania najczęściej wskazywali dokumentację postępowania oraz sam proces zakupowy jako kluczowe zagadnienia, w których chcieliby pogłębić swoją wiedzę.
Wyniki ankiety, podobnie jak dotychczasowe obserwacje praktyki stosowania przepisów pokazały, że większość uczestników rynku dobrze radzi sobie z formalnymi aspektami procedury zamówień. (…)
Poza tym w artykule:
- AKADEMIA ZAKUPÓW, A NIE ZAMÓWIEŃ
- DZIAŁANIA W RAMACH AKADEMII
- PIERWSZE SZEŚĆ MIESIĘCY
- POZYTYWNA OCENA UCZESTNIKÓW
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.