Kilka uwag o kontroli
Przez lata funkcjonowania systemu zamówień publicznych o kontroli zamówień napisano i powiedziano już wiele. Dokonywano jej oceny zarówno w ujęciu naukowym, jak i praktycznym. Wydaje się, że większość osób funkcjonujących w ramach systemu zamówień publicznych podziela pogląd, że mechanizm kontroli zamówień publicznych nie funkcjonuje prawidłowo.
WPROWADZENIE
Kontrola jest rozdrobniona i nieefektywna. Nie prowadzi do spójnych wyników, podnoszących jakość stosowania prawa. Jednocześnie obawa przed wynikami kontroli, odpowiedzialnością na podstawie przepisów o dyscyplinie finansów publicznych, częstokroć paraliżuje działania zamawiających, sprowadzając je do najprostszych, nieefektywnych działań zakupowych.
Jeśli zgadzamy się z tym stanowiskiem – sformułowanym w 2018 roku – to jest to tym bardziej niepokojące, że w toku procedury legislacyjnej dotyczącej obecnie obowiązującego Prawa zamówień publicznych podjęto działania mające na celu usprawnienie funkcjonowania kontroli zamówień publicznych i to zarówno w ujęciu systemowym, jak i w odniesieniu do kontroli sprawowanej przez Prezesa UZP. (…)
Poza tym w artykule:
- DOLEGLIWOŚĆ KONTROLI
- CELE I FUNKCJE KONTROLI
- SYSTEMOWA ROLA KONTROLI PREZESA UZP
- WPŁYW PREZESA UZP NA ZAKRES KONTROLI
- FAŁSZYWY OBRAZ SYSTEMU
- ZAANGAŻOWANIE KIO W ROZSTRZYGNIĘCIE ZASTRZEŻEŃ
- WSPÓŁPRACA ORGANÓW KONTROLI
- KOMITET DO SPRAW KONTROLI
- ELASTYCZNOŚĆ KONTROLERADIAGNOZA I LEKARSTWO
- PODSUMOWANIE
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.