O potrzebie usprawnienia regulacji dotyczących kryteriów oceny ofert i dzieł konkursowych
Ujawniające się ostatnio, coraz liczniejsze, przypadki ustawiania przetargów na zamówienia publiczne oraz konkursów, nawet tych, które podlegają przepisom o gospodarowaniu środkami europejskimi, zmuszają nie tylko do poszukiwania przyczyn organizacyjnych, lecz także do oceny obowiązujących rozwiązań ustawowych.
UWAGI WSTĘPNE
Obok tego, co wskazano wyżej problemem jest niedopuszczalne pomijanie obowiązujących procedur na rzecz bezpośredniego udzielania zamówień, bądź nieobiektywnego przyznawania dofinansowania przedsięwzięć ze środków publicznych, niekiedy przy zastosowaniu kryteriów politycznych.
Na liście przyczyn, zniechęcających wykonawców do ubiegania się o zamówienia są także zdarzenia związane z mnożącymi się naruszeniami zasady przejrzystości (przewidywalności) oraz proporcjonalności, poprzez, z jednej strony różne zaniechania, a z drugiej nadmierne komplikowanie formalności, nie wspominając o wyrafinowanych praktykach manipulacyjnych, co rzutuje pośrednio drastycznym obniżeniem konkurencyjności procedur.
Na tym tle postępuje zjawisko wadliwego operowania kryteriami oceny ofert przetargowych, a także kryteriami wartościowania wniosków (projektów) o udzielenie wsparcia ze środków publicznych. (…)
Poza tym w artykule:
- ZNACZENIE POZACENOWYCH KRYTERIÓW OCENY OFERT
- WARTOŚCIOWANIE OFERT
- ZNACZENIE PRZYJĘCIA OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
- KONSEKWENCJE NIEZGODNEGO Z PRZEPISAMI OKREŚLENIA KRYTERIÓW OCENY OFERT
- PODSUMOWANIE
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.