Opisywanie przedmiotu zamówienia w świetle wyroku TSUE w sprawie C-424/23
Wdrożenie wyroku TSUE w sprawie C-424/23 z całą pewnością wymaga skorygowania praktyki opisywania przedmiotu zamówienia. Być może konieczna jest również rewizja art. 99 Prawa zamówień publicznych.
W tym roku najczęściej komentowanymi judykatami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej były: ubiegłoroczny wyrok w sprawie C-652/22 (Kolin) i tegoroczny wydany w sprawie C-266/22 (Qingdao). W styczniu Trybunał wydał wyrok w sprawie C-424/23 (DYKA Plastics NV), który właściwie przeszedł bez echa, mimo że ma duże znaczenie dla praktyki opisywania przedmiotu zamówienia i być może powinien być uwzględniony w trakcie przeglądu naszego Prawa zamówień publicznych.
STAN FAKTYCZNY
Wyrok został wydany w trybie prejudycjalnym na wniosek sądu gospodarczego w Gandawie (Belgia), który rozstrzygał spór pomiędzy DYKA Plastics NV – spółką produkującą rury kanalizacyjne z plastiku – a Fluvius System Operator CV – spółką odpowiedzialną za budowę, zarządzanie i utrzymanie szeregu sieci użyteczności publicznej, w tym sieci kanalizacyjnej. (…)
Poza tym w artykule:
- UNIJNE PRZEPISY DOTYCZĄCE OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- STANOWISKO TRYBUNAŁU
- WNIOSKI DLA POLSKICH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
CZYTAJ DALEJ
| Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.