Podział zamówienia na części
Decyzja w sprawie podziału zamówienia na części pozostaje w gestii zamawiającego. Zgodnie z dyspozycją art. 91 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, co do zasady, zamówienia udziela się całościowo, a tylko w wyjątkowych sytuacjach, związanych z specyfiką zamówienia, można podzielić je na części.
UWAGI WSTĘPNE
W celu zbadania, czy przyczyny zaniechania podziału zamówienia nie naruszają zasad postępowania przetargowego, wyrażonych w art. 16 pkt 1, art. 91 ust. 1 powinien być interpretowany łącznie z art. 91 ust. 2. Oznacza to, że swoboda zamawiającego w odniesieniu do decyzji o braku podziału zamówienia na części jest ograniczona zasadą uczciwej konkurencji.
Decyzja w kwestii podziału zamówienia na części nie może zapadać bez głębszej refleksji; musi uwzględniać faktyczne okoliczności uniemożliwiające podzielenie zamówienia na części.
Zamawiający ma obowiązek przedstawić uzasadnienie braku podzielenia zamówienia na części, wskazując powody niedokonania takiego podziału w dokumentach postępowania, najczęściej w specyfikacji warunków zamówienia. (…)
Poza tym w artykule:
- ŹRÓDŁO PRZEPISU
- NIEZASADNA ARGUMENTACJA WYROK KIO Z DNIA 1 PAŹDZIERNIKA 2020r.
- POZORNY PODZIAŁ ZAMÓWIENIA NA CZĘŚCI WYROK KIO Z DNIA 5 KWIETNIA 2022r.
- BRAK UZASADNIENIA WYROK KIO Z DNIA 9 STYCZNIA 2023r.
- ŻĄDANIE DOKONANIA PODZIAŁU ZAMÓWIENIA NA CZĘŚCI Wyrok KIO z dnia 5 kwietnia 2022r.
- POŁĄCZENIE W JEDNYM ZAMÓWIENIU RÓŻNYCH RODZAJOWO URZĄDZEŃ
- WYROK KIO Z DNIA 31 STYCZNIA 2024r.
- ZASTRZEŻENIA DO WYNIKÓW KONTROLI UCHWAŁA KIO Z DNIA 17 LUTEGO 2022r.
- PODSUMOWANIE
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.