Polityka zakupowa państwa jako trwały i rozwijany proces
Dokument wynikający z art. 21 Prawa zamówień publicznych mógłby być jednorazowym wydarzeniem. Jego przyjęcie przez Radę Ministrów zostało zauważone przez rynek, pojawiły się pewne analizy i opinie. W przypadku tego typu strategii czy aktów niższego rzędu niż ustawa czy rozporządzenie bywa, że na tym się kończy. Jednak przy Polityce zakupowej państwa rząd i instytucje za nią odpowiedzialne postanowiły zrobić coś więcej, tj. podjąć wysiłek jej wdrażania.
Z każdym rokiem funkcjonowania Polityki zakupowej działania z nią związane zwiększają swój zasięg i zainteresowanie jej celami uczestników rynku zamówień publicznych.
WYZNACZONE CELE
Polityka potwierdziła fundamentalną zmianę w postrzeganiu zamówień publicznych. Procedury przez wiele lat rozpatrywane w kategorii wymogu prawnego, stają się narzędziem wspierającym strategiczne cele państwa: wzrost innowacyjności, rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz realizację priorytetów środowiskowych i społecznych.
Główne założenie dokumentu to uczynienie zamówień publicznych bardziej elastycznymi i zorientowanymi na cele strategiczne. (…)
Poza tym w artykule:
- PODJĘTE DZIAŁANIA I WPŁYW NA RYNEK
- PRZYSZŁOŚĆ
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.