http://wannaporn.com ts beatricy velmont gets her ass pounded.
ohsexvideos.net august interracial.
wemadeporn.net

Projekt nowelizacji Prawa zamówień publicznych po wyrokach TSUE w sprawach Kolin i Qingdao

39

Na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji zamieszczony został projekt nowelizacji Prawa zamówień publicznych. W jego uzasadnieniu czytamy między innymi:

 

„W wyroku z dnia 22 października 2024 r. w sprawie C-652/22 Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret AȘ przeciwko Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (ECLI:EU:C:2024:910) Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że wykonawcy z państw trzecich, z którymi Unia Europejska nie jest związana żadną umową międzynarodową gwarantującą na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych, nie mają zapewnionego dostępu do unijnego rynku zamówień publicznych.

 

Z wyroku Trybunału nie wynika jednak, że wykonawcy z państw trzecich, z którymi Unia Europejska nie jest związana żadną umową międzynarodową gwarantującą na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych i koncesji na roboty budowlane lub usługi, nie mogą ubiegać się o zamówienia publiczne i koncesje na roboty budowlane lub usługi w Unii Europejskiej. Co do zasady, mogą oni ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego (podobnie o zawarcie z nimi umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi) w państwach członkowskich Unii Europejskiej, z tym, że decyzja o dopuszczeniu takich wykonawców do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (albo do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji), jak również decyzja co do tego na jakich zasadach będą oni dopuszczeni, pozostaje w gestii zamawiającego. Dostęp do rynku zamówień publicznych państw członkowskich, jako element wspólnej polityki handlowej, pozostaje bowiem w zakresie wyłącznej kompetencji Unii Europejskiej.

 

Projektowane zmiany w ustawie z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej „ustawą Pzp”, oraz w ustawie z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2023 r. poz. 140) uwzględniają wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 22 października 2024 r. w sprawie C-652/22 oraz akcentują zasady wynikające z zobowiązań prawnomiędzynarodowych i dyrektyw UE w zakresie zamówień publicznych i umów koncesji dotyczące ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego przez wykonawców z państw trzecich, z którymi Unia Europejska nie jest związana żadną umową międzynarodową gwarantującą na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych. W szczególności przyjmuje się w nich, że zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego są uprawnieni do ograniczenia dostępu do zamówień wykonawcom z państw trzecich, a ograniczenie to może polegać na niedopuszczeniu do udziału w postępowaniu, bądź w przypadku dopuszczenia takich wykonawców – na zróżnicowaniu ich traktowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego od pozostałych wykonawców.”

 

Poniżej publikujemy projekt ustawy (datowany na dzień 23 kwietnia br.) w pełnym brzmieniu.

 

USTAWA

z dnia ………………..

o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi

 

Art. 1. W ustawie z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2023 r. poz. 140) wprowadza się następujące zmiany:

 

1) po art. 12 dodaje się art. 12a w brzmieniu:

 

„Art. 12a. 1. W zakresie objętym Porozumieniem Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych i innymi umowami międzynarodowymi gwarantującymi na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych, których stroną jest Unia Europejska, zamawiający zapewnia wykonawcom z państw-stron tego porozumienia i wykonawcom z państw-stron tych umów oraz robotom budowlanym, dostawom i usługom pochodzącym z tych państw, traktowanie nie mniej korzystne niż traktowanie wykonawców pochodzących z Unii Europejskiej oraz robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z Unii Europejskiej.

 

  1. Zamawiający może określić w dokumentach koncesji lub w ogłoszeniu o koncesji, że o zawarcie umowy koncesji mogą ubiegać się również wykonawcy z państw trzecich, innych niż wymienione w ust. 1.

 

  1. Zamawiający, w odniesieniu do wykonawców z państw trzecich, innych niż wymienione w ust. 1, oraz do robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z tych państw, może określić wymagania dotyczące postępowania o zawarcie umowy koncesji lub warunki umowy koncesji mniej korzystne niż w odniesieniu do wykonawców z państw wymienionych w ust. 1 oraz do robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z tych państw.”;

 

2) po art. 37 dodaje się art. 37a brzmieniu:

 

„Art. 37a. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez wykonawcę, który ma siedzibę albo miejsce zamieszkania w innym państwie niż państwa, o których mowa w art. 12a ust. 1, z zastrzeżeniem art. 12a ust. 2.”.

 

Art. 2. W ustawie z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) wprowadza się następujące zmiany:

 

1) po art. 16 dodaje się art. 16a w brzmieniu:

 

„Art. 16a. 1. W zakresie objętym Porozumieniem Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych i innymi umowami międzynarodowymi gwarantującymi na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych, których stroną jest Unia Europejska, zamawiający zapewnia wykonawcom z państw-stron tego porozumienia i wykonawcom z państw-stron tych umów oraz robotom budowlanym, dostawom i usługom pochodzącym z tych państw, traktowanie nie mniej korzystne niż traktowanie wykonawców pochodzących z Unii Europejskiej oraz robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z Unii Europejskiej.

  1. Zamawiający może określić w dokumentach zamówienia lub w ogłoszeniu o zamówieniu, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się również wykonawcy z państw trzecich, innych niż wymienione w ust. 1.

 

  1. Zamawiający, w odniesieniu do wykonawców z państw trzecich, innych niż wymienione w ust. 1, oraz do robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z tych państw, może określić warunki zamówienia mniej korzystne niż w odniesieniu do wykonawców z państw wymienionych w ust. 1 oraz do robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z tych państw.”;

 

2) w art. 226 w ust. 1 po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:

 

„5a) została złożona przez wykonawcę, który ma siedzibę albo miejsce zamieszkania w innym państwie niż państwa, o których mowa w art. 16a ust. 1, z zastrzeżeniem art. 16a ust. 2;”;

 

3) w art. 393 w ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

 

„4) zamawiający, z uwzględnieniem art. 16a ust. 3, może w szczególności odrzucić ofertę, w której udział produktów, w tym oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, nie przekracza 50 %, jeżeli przewidział to w ogłoszeniu o zamówieniu, a jeżeli postępowanie nie jest wszczynane za pomocą ogłoszenia o zamówieniu – w SWZ.”;

 

4) w art. 395 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

 

„4. Do zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa nie stosuje się przepisów art. 16a.”;

 

5) w art. 404 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

 

„3. Zamawiający, w odniesieniu do wykonawców z innych państw niż wymienione w ust. 1, oraz do robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z tych państw, może określić warunki zamówienia mniej korzystne niż w odniesieniu do wykonawców z państw wymienionych w ust. 1 oraz do robót budowlanych, dostaw i usług pochodzących z tych państw.”.

 

Art. 3. Do postępowań o zawarcie umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi, wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 1 w brzmieniu dotychczasowym.

 

Art. 4. 1. Do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz postępowań o zawarcie umowy ramowej wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 2, w brzmieniu dotychczasowym.

 

  1. Do dynamicznego systemu zakupów, o którym mowa w ustawie zmienianej w art.

2, ustanowionego przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe.

 

Art. 5. Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Warto wskazać, iż na podstawie § 20 ust. 2 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów, minister Rozwoju i Technologii Krzysztof Paszyk upoważnił Agnieszkę Olszewską – Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do opracowania oraz prowadzenia w jego imieniu procesu uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (UC88).

 

Opr. własne

źródło: https://legislacja.gov.pl/

projekt/12397106/katalog/13123499#13123499

 

 

 

 

CZYTAJ DALEJ

Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis

.

https://sexvideos2.net glamorous business ladies fingering. indian xxx