Trochę historii
Trudno dzisiaj ustalić, kto podczas prac nad projektem „starej” ustawy o zamówieniach publicznych wpadł na pomysł utworzenia społecznego organu doradczo-opiniodawczego, działającego przy Urzędzie Zamówień Publicznych. Choć u niektórych osób budził on spore wątpliwości przetrwał do dnia dzisiejszego, co prawda pod inną nazwą, ale spełniając te same funkcje.
KOLEGIUM URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Organem doradczym i opiniodawczym Prezesa UZP, zgodnie ze „starą” ustawą, było Kolegium Urzędu Zamówień Publicznych. Dotyczące go przepisy ustawy były bardziej niż lakoniczne, bowiem mieściły się w jednym artykule składającym się z dwóch ustępów. Poza określeniem charakteru tego organu stanowiły, iż członków Kolegium na wniosek Prezesa Urzędu powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów. Przepisy te uzupełniał Statut Urzędu który stanowił między innymi, że zakres oraz tryb działania Kolegium określa Prezes Urzędu, a także Regulamin Kolegium, nadany zarządzeniem Prezesa UZP.
To, że członków Kolegium powoływał i odwoływał Prezes Rady Ministrów przesądzało o jego znaczeniu oraz wysokiej randze w systemie zamówień publicznych.
Statut Urzędu określał, że Kolegium jest organem stałym, natomiast Regulamin Kolegium, nadany zarządzeniem Prezesa UZP w dniu 30 stycznia 1996r. wskazywał, że jego posiedzenia mają się odbywać nie rzadziej, niż co dwa miesiące. (…)
CZYTAJ DALEJ
| Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.