Zbędność i niedopuszczalność postępowania odwoławczego jako przesłanka jego umorzenia
Przepisy nowego Prawa zamówień publicznych obok odrzucenia odwołania czy umorzenia postępowania odwoławczego związanego z jego cofnięciem bądź uwzględnieniem (oraz zbiegiem tych podstaw umorzenia), wprowadziły kolejny sposób zakończenia postępowania odwoławczego z przyczyn formalnych, tj. umorzenie postępowania odwoławczego z uwagi na jego zbędność lub niedopuszczalność (art. 568 pkt 2).
Wskazana wyżej regulacja, choć przewiduje dwie autonomiczne podstawy umorzenia postępowania odwoławczego, ma zdawkowy charakter i próżno szukać w przepisach Pzp legalnych definicji zawartych w niej pojęć („zbędność”, „niedopuszczalność”), czy odesłań do przewidzianych przez nią sposobów zakończenia postępowania odwoławczego.
Również w uzasadnieniu projektu Pzp nie odnajdziemy powodów, dla których ustawodawca zdecydował się na uzupełnienie katalogu rozstrzygnięć zapadających w postępowaniu odwoławczym, podkreślono w nim bowiem jedynie obligatoryjny charakter postanowienia o jego umorzeniu, aktualizujący się w przypadku stwierdzenia, że dalsze prowadzenie postępowania stało się z innej przyczyny zbędne lub niedopuszczalne.
Praktyczne znaczenie tej regulacji wyznaczane jest przede wszystkim orzecznictwem Krajowej Izby odwoławczej, która stosuje ten przepis w różnych stanach faktycznych. (…)
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.