Kryterium elektromobilności w świetle orzecznictwa KIO
Zgodnie z przepisami ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych zamawiający przy wykonywaniu swoich zadań musi sprostać określonym w niej wymaganiom. Jeżeli powierza ich wykonanie zewnętrznemu podmiotowi powinien dopilnować, aby również wymagań tych przestrzegał. Obowiązek ten nałożony został na jednostki samorządu terytorialnego oraz na wszystkich zamawiających w postępowaniach unijnych, w zakresie wskazanych rodzajów zamówień.
WPROWADZENIE
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy o elektromobilności jednostka samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 35 ust. 2 tej ustawy, od dnia 1 stycznia 2022 r. wykonuje, zleca lub powierza wykonywanie zadań publicznych, o których mowa w art. 35 ust. 2 pkt 1, podmiotom, których łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 Prawa o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosi co najmniej 10 %
Od powyższej zasady wprowadzono pewne istotne wyjątki, jednak artykuł obejmuje jedynie tematykę ustalenia w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego elektromobilnosci jako kryterium oceny ofert.
Ustawa o elektromobilności nie reguluje, w jaki sposób zamawiający mają zapewniać spełnianie powyższych warunków, w szczególności nie nakazuje, aby przy wykonywaniu każdej umowy, której celem jest realizacja zadań publicznych, używane były odpowiedniego rodzaju pojazdy. (…)
Poza tym w artykule:
- WYROK Z DNIA 13 STYCZNIA 2023 R.
- WYROK Z DNIA 21 MARCA 2022 R.
- WYROK Z DNIA 3 CZERWCA 2022 R.
- PODSUMOWANIE
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.