Nieprawdziwe informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Zamawiający co do zasady bada i ocenia oferty, przyjmując domniemanie prawdziwości złożonych przez wykonawcę informacji. Z kolei wykonawcy zobowiązani są do składania rzetelnych, niewprowadzających zamawiającego w błąd informacji pod rygorem nie tylko odpowiedzialności karnej, ale też poniesienia negatywnych konsekwencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
WYKLUCZENIE WYKONAWCY NA PODSTAWIE ART. 109 UST. 1 PKT 8 LUB 10
Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może wykluczyć wykonawcę, który:
- w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych (art. 109 ust. 1 pkt 8),
- w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia (art. 109 ust. 1 pkt 10).
Przesłanki wykluczenia wykonawcy określone w art. 109 ust. 1 pkt 8 i 10 mają charakter fakultatywny. To zamawiający decyduje, czy w określonym postępowaniu będzie badał ich wystąpienie. (…)
Poza tym w artykule:
- WPROWADZENIE ZAMAWIAJĄCEGO W BŁĄD JAKO CZYN NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI
- ODRZUCENIE OFERTY ZŁOŻONEJ W WARUNKACH CZYNU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI
- ZAKAZ ZASTĘPOWANIA INFORMACJI NIEPRAWDZIWYCH PRAWDZIWYMI
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.