Kontrola udzielania zamówień publicznych okiem inspektora kontroli
Część druga
W uzasadnieniu projektu obowiązującego od dnia 1 stycznia 2021 r. Prawa zamówień publicznych podnoszono, że jednym z kluczowych problemów, wymagających natychmiastowych rozwiązań jest rozproszony i nieefektywny model kontroli udzielania zamówień publicznych.
System kontroli zamówień publicznych miał zostać uzdrowiony poprzez wprowadzenie do nowego Pzp wspólnych przepisów ogólnych dotyczących kontroli. W szczególności ustawodawcy zależało na stworzeniu formalnych narzędzi dla współpracy organów kontroli poprzez m.in. wymianę informacji o zakończonych kontrolach oraz wyeliminowanie rozbieżności interpretacyjnych w stosowaniu przez nie prawa.
WPROWADZENIE
Problematykę kontroli udzielania zamówień publicznych uregulowano w Dziale XI Pzp i oparto na następujących kluczowych zasadach:
- współpracy i uwzględniania wyników kontroli innych organów kontroli (art. 597);
- planowania i przeprowadzania kontroli na podstawie analizy ryzyka (art. 598);
- dokonywania kontroli na podstawie przygotowanych przez organy kontroli kwestionariuszy kontrolnych oraz ograniczenia zakresu kontroli wyłącznie
do zagadnień ujętych w kwestionariuszu (art. 599 – art. 600); - oparcia negatywnej oceny na stwierdzonych nieprawidłowościach, mających wpływ na wynik postępowania (art. 601);
- upubliczniania wyników kontroli (art. 602) (…)
Poza tym w artykule:
- ZASADA WSPÓŁPRACY I UWZGLĘDNIANIA WYNIKÓW KONTROLI INNYCH ORGANÓW
- PODZIAŁ NIEPRAWIDŁOWOŚCI ZE WZGLĘDU NA ETAPY POSTĘPOWANIA ORAZ WYKONYWANIA UMOWY
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.