Sztuczna inteligencja – diagnoza ryzyk
W wytycznych Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego w sprawie
zarządzania ryzykiem związanym z technologiami i bezpieczeństwem ICT z 2019 r., wprawdzie w innym kontekście, zwraca się uwagę na potrzebę przeprowadzenia działania związanego z zarządzaniem szeroko pojętym ryzykiem w technologiach i bezpieczeństwie ICT.
GENEZA AKTU O SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
W art. 8 ust. 1 rozporządzenia 2022/2554 (DORA) stwierdzono, że w kontekście ram zarządzania ryzykiem związanym z ICT „(…) podmioty finansowe identyfikują, klasyfikują i odpowiednio dokumentują wszystkie wspierane przez ICT funkcje biznesowe, zadania i obowiązki, zasoby informacyjne i zasoby ICT wspierające te funkcje oraz ich zadania i zależności w odniesieniu do ryzyka związanego z ICT”. Podmioty finansowe są tu wskazane jako te szczególnej wrażliwości na wszelkie nowinki technologiczne.
Ryzyka wskazane w rozporządzeniu oraz innych dokumentach europejskich to nie są ryzyka rozpoznawane co do zasady w ramach standardów zarządzania „tradycyjnymi” ryzykami IT.
Nie ma tu jednego wzorca i każda organizacja powinna samodzielnie ocenić, w jaki sposób dokonać tego mapowania. %. (…)
Poza tym w artykule:
- AL ACT
- DEFINICJA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
- KLUCZOWE POSTANOWIENIA AL ACT
- STOSOWANIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
- PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE OGÓLNODOSTĘPNEGO NARZĘDZIA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI ChatGPT 3 W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
- PODSUMOWANIE
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.