Podstawowe zasady bezpieczeństwa
Co wspólnego mają zamówienia publiczne z bezpieczeństwem i higieną pracy? Na pierwszy rzut oka nic. Ale czy aby na pewno? Wbrew pozorom obie te dziedziny łączy znacznie więcej, niż nam się wydaje.
Ochrona interesu publicznego i prywatnego
Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP) to powszechnie używana nazwa, określająca zbiór zasad dotyczących bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy, a także osobna dziedzina wiedzy, zajmująca się kształtowaniem właściwych warunków pracy. Odnosi się do zbioru zasad dotyczących bezpiecznego świadczenia pracy w higienicznych warunkach.
Termin bezpieczeństwo jest różnie rozumiany w praktyce i może dotyczyć utrzymywania zagrożenia pod kontrolą, stanu, w którym ryzyko jest na poziomie możliwym do zaakceptowania lub stanu zgodnego z normą przewidzianą dla bezpieczeństwa.
Prawo zamówień publicznych jest zbiorem zasad określających sposób wydatkowania środków publicznych, mających zagwarantować uczciwą konkurencję, równe traktowanie, bezstronność i przejrzystość każdego etapu tego procesu. Przestrzeganie zasad i procedur Pzp ma zapewnić realizację zasad wydatkowania środków publicznych, ma na celu ochronę osób wykonujących czynności w postępowaniu, a także samego zamawiającego przed skutkami przewidzianymi w ustawie w związku z jej naruszeniem…
Zapraszamy do prenumeraty magazynu.