Autoweryfikacja czynności zamawiającego
Zamawiający, który poweźmie wątpliwości, dotyczące prowadzonego postępowania
o udzielenie zamówienia, powinien dokonać autoweryfikacji wcześniejszych działań, które podejmował w tym postępowaniu.
W przypadku ujawnienia się okoliczności wskazujących na popełnione błędy, które miały lub mogą mieć wpływ na wynik postępowania, zamawiający jest nie tyle uprawniony, co zobowiązany do jego poprzez:
- unieważnienie określonej czynności i jej ponowienie w sposób prawidłowy
– w przypadku uprzedniego niezgodnego z przepisami działania i / lub - dokonanie wymaganej czynności – w przypadku zaniechania czynności,
do której był zobowiązany na podstawie ustawy,
albo unieważnienia postepowania obarczonego wadą, której nie można usunąć
w sposób zgodny z przepisami.
Korekta uprzednio podjętej czynności może nastąpić z inicjatywy samego zamawiającego (autokorekta) lub w wyniku aktywności wykonawców, albo w związku z kontrolą uprzednią, przeprowadzoną przez Prezesa UZP w postępowaniach unijnych.
ZASADA LEGALIZMU DZIAŁAŃ ZAMAWIAJĄCEGO
Zasadę legalizmu należy upatrywać w następujących przepisach Prawa zamówień publicznych: (…)
Poza tym w artykule:
- OCENA PRAWNA DZIAŁAŃ ZAMAWIAJĄCEGO
- NARUSZENIA PRZEPISÓW KTÓRE MIAŁO WPŁYW LUB MOŻE MIEĆ ISTOTNY WPŁYW NA WYNIK POSTĘPOWANIA
- SKORYGOWANIE CZYNNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO
- SKUTKI PRAWNE UNIEWAŻNIENIA CZYNNOŚCI LUB POSTĘPOWANIA NIEZGODNYCH Z PRZEPISAMI
- PRZYKŁAD NIEUPRAWNIONEJ AUTOWERYFIKACJI CZYNNOŚCI UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.