MAZOWSZE LIDEREM PRZETARGÓW W BRANŻY REKLAMOWEJ
Z analizy 2 589 wyników przetargów z branży reklamowej opublikowanych w 2011 roku, w skład której wchodzą następujące podbranże: akcje promocyjne, gadżety, identyfikacje wizualne firm oraz reklamy, wynika, że zdecydowanym liderem jest obecnie województwo mazowieckie. W minionym roku przeprowadzono tam aż 719 przetargów, co stanowi blisko 28% wszystkich rozstrzygniętych postępowań. Kolejne miejsca w rankingu zajmują województwa: śląskie – 244 przetargi i małopolskie – 230 przetargów. Z kolei najsłabiej w zestawieniu wypadają województwa: lubuskie, opolskie i podlaskie. W omawianym okresie zdecydowanie najwięcej rozstrzygniętych przetargów ogłoszono w grudniu, aż 302 (12% ogółu). W pozostałych miesiącach ilość rozstrzygniętych postępowań prezentowała się następująco: maj – 249 (10%), czerwiec, lipiec i listopad – 242 (9%). Powyższą analizę przeprowadził Instytut Inwestycyjno-Przetargowy Pressinfo.pl we współpracy z Serwisem Marketingu Bezpośredniego Targetmarketing.pl na podstawie informacji pochodzących z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.