Dlaczego nie podstawowa procedura udzielania zamówień na prace projektowe?

42

Przepisy art. 2 ust. 1 pkt 21 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 2 pkt 17 dyrektywy 2014/25/UE definiują „konkurs” jako procedurę umożliwiającą instytucji zamawiającej nabycie planu lub projektu, przede wszystkim w dziedzinie planowania przestrzennego i urbanistyki, architektury oraz inżynierii lub przetwarzania danych.

Wprowadzenie

Zgodnie z art. 110 Prawa zamówień publicznych konkurs jest przyrzeczeniem publicznym, w którym przez publiczne ogłoszenie zamawiający przyrzeka nagrodę za wykonanie i przeniesienie prawa do wybranej przez sąd konkursowy pracy konkursowej, w szczególności z zakresu planowania przestrzennego, projektowania urbanistycznego, architektoniczno-budowlanego oraz przetwarzania danych.

Powiązane artykuły

Do projektów urbanistycznych zalicza się opracowania towarzyszące planom miejscowym (regionalnym) zagospodarowania przestrzennego oraz rozmaite projekty tzw. zespołów terenowych (placów, parków, kwartałów itd.). Projekty architektoniczne oraz związane z nimi projekty konstrukcyjno – budowlane występują w postaci wstępnych prac koncepcyjnych (programowo – przestrzennych) albo w postaci rozwiniętych prac finalnego zastosowania w procesie budowlanym (projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno – budowlanego), upoważniającego do ubiegania się o pozwolenie na budowę. Pozostałe składniki projektu budowlanego (projekty sieciowe, projekty instalacji) zazwyczaj nie spełniają już cech twórczości bądź nie stanowią desygnatów pojęcia projektów konstrukcyjno – budowlanych. To samo dotyczy projektów z zakresu…

Zapraszamy do prenumeraty magazynu

Pełna treść artykułu jest dostępna w systemie informacji prawnej Legalis