Prekwalifikacja w Wielkiej Brytanii
Kolejnym systemem certyfikacji, który badaliśmy dziesięć lat temu na zlecenie ówczesnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju jest system obowiązujący w Wielkiej Brytanii. W międzyczasie Zjednoczone Królestwo wyszło z Unii, niemniej rozwiązania opisywane w Raporcie „Ewaluacja rozwiązań stosowanych w celu oceny i wyboru ofert w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w projektach drogowych i kolejowych realizowanych w ramach POIiŚ wobec rozwiązań stosowanych w innych krajach członkowskich UE” były zgodne z ówczesnym prawem unijnym. Można czerpać do woli.
ETAP 1
WERYFIKACJA ZDOLNOŚĆI WYKONAWCY
We współpracy zamawiających i wykonawców zostały opracowane standardowe formularze prekwalifikacyjne, służące do opisu potencjału wykonawców (pierwotnie PAS 91:2013 Construction Prequalification questionnaires, od kwietnia 2023 zastąpione przez common assessement standard). W dalszej części omawiam PAS 91:2013. W międzyczasie uległa również (dwukrotnie) zmianie nazwa polskiego odpowiednika Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: w czasie badania była to Highways Agency, następnie Highways England, a obecnie National Highways (to chyba dobrze, że nazwa naszej GDDKiA tyle lat się nie zmienia). (…)
Poza tym w artykule:
- ETAP 2
TWORZENIE KRÓTKIEJ LISTY
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.