Zarządzanie kompetencjami pracowników ds. zamówień publicznych
Według Komisji Europejskiej jednym z głównych czynników sprzyjających rozwojowi zamówień publicznych jest profesjonalizacja zajmujących się nimi pracowników. Stanowi ona warunek konieczny spełniania przez nie strategicznej funkcji na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
Narzędziem, które Komisja zaprojektowała w celu wsparcia profesjonalizacji zamówień publicznych jest ProcurCompE – narzędzie zarządzania kompetencjami pracowników, które wspiera też szkolenia i rozwój zawodowy specjalistów ds. zamówień publicznych. Ma również służyć wsparciem organizatorom szkoleń dla tych specjalistów.
Jako cele narzędzia ProcurCompEU jego autorzy określają:
- „ułatwienie przeprowadzania procesu rekrutacji, szkoleń i rozwoju kariery zawodowej wszystkich odnośnych pracowników,
- umożliwienie organizacjom ukierunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w sposób odpowiadający celom organizacji,
- zwiększenie ogólnego poziomu kompetencji personelu zajmującego się zamówieniami publicznymi oraz
- sprawienie, aby funkcja udzielania zamówień była bardziej ceniona za jej multidyscyplinarny i strategiczny wymiar, a tym samym była bardziej atrakcyjna”.
Podstawą dla narzędzia ProcurCompEU jest identyfikacja 30 kluczowych kompetencji, które mają znaczenie w zespołach zajmujących się zamówieniami publicznymi. Kompetencje te są przypisywane do określonych ról w procesie udzielania zamówień. Co ważne, nie każdy pracownik musi mieć daną kompetencję na takim samym poziomie. (…)
Poza tym w artykule:
- PROFESJONALIZACJA – CZY TO JEDYNIE SZKOLENIA?
- ProcurCompEU A ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI
- SKUTKI BRAKU ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI
- GRUPY KOMPETENCJI ZGODNIE Z ProcurCompEU
- JAK PRZEPROWADZIĆ PROCES ZMIANY?
- PODSUMOWANIE
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.