Dzielenie i łączenie zamówień
„W praktyce prowadzenia procedur zamówieniowych zasada poprawnego planowania i sposobu realizacji tych procedur ma zasadnicze znaczenie dla oceny prawidłowości postępowania zamawiających. Szczególnie istotne w tym zakresie jest nie tylko dzielenie zamówień, ale także ich łączenie.” Te zdania rozpoczynały w styczniu 2019 roku artykuł DORADCY o łączeniu i dzieleniu zamówień. Wtedy jeszcze obowiązywało Prawo zamówień publicznych z 2004 roku.
Przytoczone wyżej słowa do dziś nie straciły na aktualności. Pomimo faktu, że w tym czasie, nowym Prawie zamówień publicznych, nastąpiła całkowita zmiana podejścia do kwestii dzielenia zamówień.
Wprowadzono szereg rozwiązań polegających na wzmocnieniu pozycji przedsiębiorców i ułatwieniu im efektywnego ubiegania się o zamówienia publiczne. Stworzono warunki dla zwiększenia zaangażowania małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) na rynku zamówień publicznych.
ANALIZA POTRZEB I WYMAGAŃ
Szczególne znaczenie ma konieczność przygotowania analizy potrzeb i wymagań, którą zamawiający publiczni będą musieli sporządzić przed wszczęciem postępowania (art. 83). Analiza ta powinna w szczególności obejmować badanie możliwości zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb z wykorzystaniem zasobów własnych, a także rozeznanie rynku: w aspekcie alternatywnych środków zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb; w aspekcie możliwych wariantów realizacji zamówienia albo wskazanie, że jest wyłącznie jedna możliwość wykonania zamówienia. (…)
Poza tym w artykule:
- POLITYKA ZAKUPOWA PAŃSTWA
- A CO NA TO PZP?
- SZCZEGÓŁOWE REGULACJE DOTYCZĄCE ZASAD PODZIAŁU
- ZAMÓWIENIA NIEPODZIELNE
- ZAMÓWIENIA SEKTOROWE
- KWALIFIKACJA ZAMÓWIEŃ MIESZANYCH
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.