Jak polubić eNotices2
Od 25 października 2023 r. do publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej należy stosować wyłącznie formularze ustanowione rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1780 z dnia 23 września 2019 r. ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/1986 (e-formularze). Jak na wdrożenie nowych e-formularzy zareagowali polscy zamawiający?
STARE PROBLEMY I NOWE TRUDNOŚCI
Każda kolejna odsłona regulacji unijnych odnoszących się do wzorów formularzy służących do publikacji ogłoszeń w Dz.U. UE przynosi ze sobą nowe kontrowersje.
Nie wybiegając daleko w przeszłość, w odniesieniu do wzorów standardowych formularzy do publikacji ogłoszeń określonych rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/1986 z dnia 11 listopada 2015 r. ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylającym rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 842/2011, problematyczne były w szczególności kwestie związane z:
- brakiem pól przeznaczonych do uzupełnienia stosowanych w danym postępowaniu podstaw wykluczenia (tu zamawiający wpisywali stosowane podstawy wykluczenia i wymagane w tym zakresie podmiotowe środki dowodowe najczęściej w ramach kryteriów kwalifikacji odnoszących się do uprawnień/zezwoleń, względnie ujmowali ww. informacje w ramach pól umożliwiających wpisanie dodatkowych informacji), czy też
- istotne ograniczenia ilości znaków w ramach poszczególnych pól formularzy, powodujące, że zamawiającym trudno było realnie „zmieścić” w ogłoszeniu wszystkie wymagane treści (tu zamawiający po wykorzystaniu pełnej przewidzianej w danym polu liczby znaków, kontynuowali dalej w innych polach, często zupełnie niezwiązanych z danym zagadnieniem, ale umożliwiających wpisanie dodatkowych znaków). (…)
Poza tym w artykule:
- UDOGODNIENIA eNotices2
- ŹRÓDŁA PROBLEMÓW – SUBIEKTYWNA DIAGNOZA
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.