Organizacja i działanie kierownika zamawiającego z perspektywy zamawiającego samorządowego
Kim jest kierownik zamawiającego? Jaka jest jego rola na gruncie przepisów Pzp? Czy można nie chcieć wykonywać tej funkcji? Czym się różni kierownik zamawiającego w administracji rządowej od kierownika zamawiającego w administracji samorządowej?
Przy rozpatrywaniu tej problematyki nie chodzi o to, aby skupić się na kwestiach prawnych oraz cytować Prawo zamówień publicznych. Sednem jest pokazanie, jak realnie, w praktyce, wygląda praca kierownika zamawiającego, który w zamówieniowym slangu określany jest poprzez skrót KZ.
ZAMAWIAJĄCY SAMORZĄDOWY
Gmin w Polsce, według GUS na dzień obecny, jest 2.477. Jest to więc pokaźna liczba. Zatem każdy wójt / burmistrz / prezydent miasta staje się z automatu kierownikiem zamawiającego. Warto oprócz samej doniosłości procedury (oraz pielęgnacji niezdrowej dawki zamówieniowego formalizmu) wspomnieć, że kierownik zamawiającego to też menedżer w rozumieniu nowoczesnej administracji publicznej, który musi nauczyć się nim być. Najwięcej czasu poświęca się interpretowaniu znaczenia przepisów ustawy oraz orzecznictwa zamiast pokazania, jak wygląda zamówieniowa codzienność.
W przypadku zamawiającego samorządowego zamawiającym będzie gmina X, a nie urząd gminy X / urząd miejski X / urząd miasta X. Autorka na podstawie swoich doświadczeń z pracy w administracji rządowej oraz w administracji samorządowej stawia tezę, że niezależnie od tego, kto kupuje (zamawiający publiczny, zamawiający sektorowy) oraz co kupuje (zamówienie klasyczne, zamówienie sektorowe), rola kierownika zamawiającego wynika z przepisów Pzp. (…)
Poza tym w artykule:
- KIEROWNIK ZAMAWIAJĄCEGO SAMORZĄDOWEGO
- ZNAJOMNOŚĆ ZAMÓWIENIOWYCH PRZEPISÓW
- KOMPETENCJE
- ZAMIAST PODSUMOWANIA
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.