Zasada proporcjonalności i przejrzystości
Część druga
Powinnością zamawiającego jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania w sposób zapewniający wybór najkorzystniejszej oferty. Aby ten cel osiągnąć, należy stosować zasady udzielania zamówień, określone w Prawie zamówień publicznych. Art.7 ust.1 stanowi, iż zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości.
Zasada przejrzystości
Dyrektywy oraz ustawa nie definiują pojęcia przejrzystość. Według Słownika Języka Polskiego PWN, przejrzysty, to: „przeźroczysty, prześwitujący, łatwy do odgadnięcia, łatwy do zrozumienia”.
Zasada „przejrzystości”, to jedna z czterech zasad udzielania zamówień publicznych, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy. Została wprowadzona także na grunt następujących przepisów ustawy: art. 3 ust. 3; art. 21 ust. 3; art. 22c ust. 3; art. 30a ust. 1 pkt. 3; art.131s ust. 3; art.138b ust. 2; art.138k oraz art.138o ust. 2. (…)
Józef Górny
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.