Raport z realizacji zamówienia publicznego
Uchwalone we wrześniu ubiegłego roku nowe Prawo zamówień publicznych wprowadziło obowiązek zamawiających sporządzania raportu z realizacji zamówienia publicznego. Jest to powinność nowa, nie znana ustawie w dzisiejszym brzmieniu.
Treść przepisu
Problematykę raportu z realizacji zamówienia reguluje art. 446 nowego Prawa zamówień publicznych. Zgodnie z tym przepisem:
- Zamawiający sporządza raport z realizacji zamówienia, w którym dokonuje oceny tej realizacji, w przypadku, gdy:
- na realizację zamówienia wydatkowano kwotę wyższą co najmniej o 10% od wartości ceny ofertowej;
- na wykonawcę zostały nałożone kary umowne w wysokości co najmniej 10% wartości ceny ofertowej;
- wystąpiły opóźnienia w realizacji umowy przekraczające co najmniej 30 dni;
- zamawiający lub wykonawca odstąpił od umowy w całości lub w części, albo dokonał jej wypowiedzenia w całości lub w części. (…)
Łukasz Jaźwiński
Poza tym w artykule:
- Cel przepisu
- Zakres podmiotowy stosowania przepisu
- Zakres przedmiotowy stosowania przepisu
- Składniki raportu
- Termin raportu
- Kwestie formalne
- Wnioski
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.