BUDOWA TRASY S7

13

Wyburzanie ostatnich domów, wybieranie ziemi pod przyszłą „ekspresówkę”, wycinka drzew – tak dziś wyglądają prace na 18-kilomwetrowym odcinku trasy S7 Widoma -Kraków. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w pierwszej połowie tego roku rozwiązała umowę z dotychczasowym, włoskim wykonawcą prac, ponieważ ten nie wywiązywał się w warunków umowy. Od kilku miesięcy prace kontynuuje turecko-polskie konsorcjum. GDDKiA pod koniec kwietnia rozstrzygnęła przetarg na kontynuację budowy odcinka Widoma – Kraków. Wybrała została drugą pod względem ceny oferta konsorcjum Gülermak i Mosty Łódź, za ponad półtora miliarda złotych. To samo konsorcjum buduje północną obwodnicę, a Gülermak (tym razem w konsorcjum z inną firmą) projektuje i ma zbudować nową linię tramwajową do Mistrzejowic. Chodzi o 18,3 – kilometrowy odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Kraków Nowa Huta i Widoma. Dla Krakowa, oprócz samego połączenia w stronę Warszawy, oznacza to również połączenie z budowaną już północną obwodnicą miasta oraz długo wyczekiwaną przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej.

 

źródło: www.gazetakrakowska.pl