Organizacja udzielania zamówień publicznych w jednostce zamawiającej
Problematykę dotyczącą organizacji procesu udzielania zamówień przez zamawiającego regulują przepisy art. 37- 38 oraz art. 52 – 55 Prawa zamówień publicznych. W procesie tym wyodrębniono działania i czynności, za wykonanie których odpowiada zamawiający. Zasadnicze standardy organizacji zamówień w przepisach ustawowych są tożsame dla wszystkich zamawiających, bez względu na ich status prawny, sposób działania, wykonywane zadania i źródła finansowania zamówień publicznych.
W uregulowanym ustawą procesie udzielania zamówień publicznych można wyodrębnić działania i czynności w zakresie organizacji udzielania zamówień przez podmiot zobowiązany do stosowania ustawy, działania i czynności w sferze przygotowania do udzielenia konkretnego zamówienia oraz działania i czynności w ramach prowadzenia postępowania.
Organizator zamówień publicznych
Podmiot zobowiązany do stosowania Pzp na wstępie powinien ustalić, czy organizując zamówienie sam, działając przez kierownika zamawiającego przygotuje i przeprowadzi postępowanie w tym zakresie, czy też powierzy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania własnej jednostce organizacyjnej lub podmiotowi trzeciemu nie związanemu organizacyjnie z zamawiającym. Równocześnie może zdecydować o wspólnym przeprowadzeniu postępowania i udzieleniu zamówienia z innymi zamawiającymi oraz ustalić, czy w przygotowaniu i prowadzeniu postępowania uczestniczy komisja przetargowa i sprecyzować jej zadania. (…)
Poza tym w artykule:
- Zamówienia o wartości poniżej kwoty 130 000 zł
- Wsparcie działań zamawiającego
- Zamówienia wspólne
- Delegowanie uprawnień
- Korelacja kierownika zamawiającego i komisji przetargowej
- Komisja przetargowa
- Powołanie komisji przetargowej
- Biegli
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.