Raport z realizacji zamówienia publicznego

24

Uchwalone we wrześniu ubiegłego roku nowe Prawo zamówień publicznych wprowadziło obowiązek zamawiających sporządzania raportu z realizacji zamówienia publicznego. Jest to powinność nowa, nie znana ustawie w dzisiejszym brzmieniu.

Treść przepisu

Problematykę raportu z realizacji zamówienia reguluje art. 446 nowego Prawa zamówień publicznych. Zgodnie z tym przepisem:

  1. Zamawiający sporządza raport z realizacji zamówienia, w którym dokonuje oceny tej realizacji, w przypadku, gdy:
  • na realizację zamówienia wydatkowano kwotę wyższą co najmniej o 10% od wartości ceny ofertowej;
  • na wykonawcę zostały nałożone kary umowne w wysokości co najmniej 10% wartości ceny ofertowej;
  • wystąpiły opóźnienia w realizacji umowy przekraczające co najmniej 30 dni;
  • zamawiający lub wykonawca odstąpił od umowy w całości lub w części, albo dokonał jej wypowiedzenia w całości lub w części. (…)

Łukasz Jaźwiński

 

Poza tym w artykule:

  • Cel przepisu
  • Zakres podmiotowy stosowania przepisu
  • Zakres przedmiotowy stosowania przepisu
  • Składniki raportu
  • Termin raportu
  • Kwestie formalne
  • Wnioski

 

CZYTAJ DALEJ

Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis

.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.