Rekomendacje dotyczące umów oraz ich zmian w czasach pandemii
Wielu zamawiających stawia sobie dzisiaj następujące pytanie – jak realizować zamówienia i jak udzielać nowych zamówień w sytuacji, wynikającej ze stanu pandemii wywołanej przez COVID-19. W pierwszym rzędzie dotyczy to umów o zamówienia publiczne oraz przesłanek dokonywania w nich zmian.
Uwagi wstępne
Próbując odpowiedzieć na powyższe pytanie należy rozważyć cztery przypadki (scenariusze), o istotnie różnych konsekwencjach na moment ogłoszenia stanu epidemicznego, a aktualnie pandemii:
- strony realizowały umowy już zawarte;
- postępowanie o udzielenie zamówienia było w toku, wykonawcy już złożyli oferty, ale zamawiający nie dokonał jeszcze wyboru oferty najkorzystniejszej albo dokonał wyboru, ale umowy jeszcze nie zawarto;
- postępowanie o udzielenie zamówienia było w toku, nie doszło jednak jeszcze do złożenia ofert;
- postępowanie o udzielenie zamówienia jeszcze nie zostało wszczęte.
Ewa Wiktorowska
Poza tym w artykule:
Stany faktyczne, których dotyczy art. 15r
Podwykonawcy a covid-19
Odstąpienie od umowy z powodu covid-19
Reasumpcja
CZYTAJ DALEJ
Pełen tekst artykułu jest dostępny w Systemie Informacji Prawnej Legalis |
.