ATAK ZIMY
W związku z atakiem zimy i dużymi opadamiśniegu na drogach krajowych można spotkać większą liczbę pojazdów zimowego utrzymania. Od początku roku, w zależności od warunków pogodowych, na drogach pracowało od ok. kilkudziesięciu do blisko 1100 pojazdów zimowego utrzymania. Efekt działań pracowników służby drogowej widać w postaci czarnej nawierzchni dróg krajowych. Najwięcej pracowników i sprzętu do zimowego utrzymania wyjechało na nasze drogi we wczesnych godzinach porannych 13 i 14 stycznia. Pierwszego dnia było to ok. 1100 pojazdów, a drugiego ponad 900. To mniej niż połowa z 2500 pojazdów, w tym m.in. pługów, pługosolarek czy pługów wirnikowych, jakie w tym sezonie zimowym będą dbać o odśnieżanie dróg krajowych i walkę z oblodzeniem na ponad 20 000 km dróg (dróg krajowych i dodatkowych jezdni, np. dróg serwisowych). Ludzie i sprzęt pracują przy zimowym utrzymaniu dróg w trybie 24-godzinnym 7 dni w tygodniu. Te prace realizowane są, co do zasady, przez wykonawców wyłonionych w drodze przetargów, z którymi GDDKiA zawarła umowy na utrzymanie całej sieci. W obecnym sezonie zimowym do utrzymania dróg krajowych GDDKiA przewiduje zużycie około 470 tys. ton soli drogowej, 2,3 tys. ton chlorku wapnia i 42 tys. ton materiałów uszorstniających.
źródło: www.gddkia.gov.pl