PRZETARG NA PRZEBUDOWĘ MAGISTRALI WĘGLOWEJ

15

PORR złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę magistrali węglowej w centralnej części woj. śląskiego – wynika z informacji PKP Polskich Linii Kolejowych. To najbardziej wysunięty na południe odcinek linii kolejowej nr 131; prace mają kosztować 1,53 mld zł brutto. W powtórnym postępowaniu PLK oszacowały wartość zamówienia podstawowego na 1,376 mld zł brutto. Wyłoniony w przetargu wykonawca ma m.in. opracować dokumentację, uzyskać pozwolenia i wykonać roboty. Inwestycja w formule „zaprojektuj i wybuduj” ma potrwać do 41 miesięcy od daty rozpoczęcia. W poprzednim przetargu zapisano 52 miesiące. W unieważnionym dwa lata temu pierwszym przetargu najtańsza oferta opiewała na 1,3 mld zł brutto, przy budżecie 790 mln zł brutto. W powtórnym postępowaniu PLK oszacowały wartość zamówienia podstawowego na 1,376 mld zł brutto. W informacji z otwarcia ofert we wrześniu ub. roku zamawiający podał, że najtańsza łączna cena brutto wynosiła 1,742 mld zł brutto. W październiku ub. roku odbyła się aukcja elektroniczna, w której uczestniczyło czterech wykonawców. W jej efekcie uzyskano od Intercoru cenę całkowitą oferty 1,242 mld zł netto (1,528 mld zł brutto). Spółka ta wygrała aukcję z firmą PORR – o 100 zł. Pod koniec stycznia br. PLK wybrały ofertę Intercoru jako najkorzystniejszą. W połowie lutego jednak unieważniły wybór, w ślad za wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej – celem „wyjaśnienia wszelkich okoliczności sprawy oraz uzupełnienia dokumentów”. Następnie, w ostatnich dniach zarządca kolejowej infrastruktury podał na swojej platformie zakupowej, że wybrał ofertę PORR. Chodzi o odcinek tzw. magistrali węglowej wiodącej z Górnego Śląska w kierunku portów w Gdańsku i Gdyni, przebiegający w centralnej, silnie zurbanizowanej części woj. śląskiego – od Chorzowa Batorego, przez Bytom i Radzionków, po Nakło Śląskie. To również jedno z kluczowych połączeń kolejowych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którym kursują m.in. pociągi aglomeracyjne Kolei Śląskich z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór i Lublińca.

źródło: portal samorządowy.pl